شناسهٔ خبر: 175627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️راه‌اندازی ۸ سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته دولت ۸ سامانه هوشمند نظارت تصویری جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه راه‌اندازی شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در هفته دولت ۸ سامانه هوشمند نظارت تصویری جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید که تعداد سامانه‌های نظارتی استان از ۳۴ سامانه به ۴۲ سامانه رسیده است.

وی درباره اهمیت سامانه‌های هوشمند نظارتی تصویری گفت: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده‌ای؛ سوانح و تصادفات جاده‌ای، انسداد و تغییرات آب و هوایی را رصد می‌کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل امکان خدمات‌رسانی به هم‌وطنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کنند.

کهریزی ادامه داد: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها در راستای کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی برخط از آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای برای افزایش ایمنی سفر از جمله اهداف هوشمندسازی جاده‌ها است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: این سامانه‌ها در محورهای کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به بیستون و کرمانشاه به قصرشیرین نصب و راه اندازی شده است.

کهریزی در پایان افزود: تصویر این دوربین‌های نظارتی در سایت و اپلیکشن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه برای هم‌وطنان در دسترس است و هم‌وطنان می‌توانند جهت مدیریت سفرهای خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه ۱۴۱ استفاده کنند.